Allmän bitterhet

            2010-09-15    11:07:07    Allmänt    2 Kommentarer   + Permalink


Jag är bitter - på alla idioter som sitter och har sina förhållanden på facebook. Ni vet, de där som sitter och gosigullar i varandras loggar istället för att sitta med varandra och göra det. Som känner behovet av att uppdatera sina statusar sjuhundra gånger om dagen med "ÅÅÅÅH, ÄLSKLING VAD JAG ÄLSKAR DIG MIN ÄLSKADE GOSRUMPA! <3<333333"

Jag vet att ni har en sån vän också. Jag har flera stycken, och alla är dolda.

Jag blev vän med personen, inte deras förhållande. För att vara ärlig är jag inte ett dugg intresserad om ni varit tillsammans i 4 månader, två veckor och tre dagar. Blanda inte in mig i erat förhållande!

Sedan när blev mänskligheten så sjukt offentlig med sitt kärleksliv? Jag säger inte att det borde hållas hemligt på något vis, men hur det nu verkar gå ut på att visa upp sin respektive på olika internetforum istället för att faktiskt ha ett vanligt jävla förhållande mellan två personer i det verkliga livet.

För hundan, slit er från facebook - ta en fika tillsammans. Det kommer betyda mer, jag kommer slippa bli irriterad och behöva dölja personer jag från början tyckte var respektabla människor. För det är så, jag tappar respekten för människor som är offentligt fjantiga som fjortonåringar. Det enda som saknas är bubbelgumdoften och hästsvansen!

Ja, jag vet att det här är en jättetöntig sak för mig att bry mig om - men det är överallt och har varit det länge nu.. Vuxna människor!

Pussprofilbilder, månadsdagar som måste gratuleras av hela umgängeskretsen, taggade på varandras profiler stup i kvarten osvosvosv i all evighet. För det tar aldrig slut, internetförhållandena.

Sedan när blev kärlek ett utställningsobjekt? För det känns lite som att gå på en vernissage att logga in på facebook idag.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Orb

Det jag stör mig mest på är nog det med att räkna månader. För varje månad är det som om personerna i frågan har vunnit ett nytt krig och det ska skrytas på alla sidor, sjukt störigt...

2010-09-15    12:57:48    http://illustreraddjavulskap.se
Anonym

Alla försöker göra sin egen image @ fb, det är det som är sorgligt. Istället för att bara inte bry sig och låta folk se en som man är. Angående facebook som vernisage

2010-09-16    19:30:09   


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida