Barfotabarn

            2010-05-24    12:56:47    Allmänt    1 Kommentarer   + Permalink


Jag promenerade barfota i daggigt gräs i förrgår, jag var och gick tills mina tår blev bleka och iskalla. Tills jag tappade all känsel, för det var kallt ute. Men det var så skönt, jag älskar ju att gå barfota, men jag är för rädd att göra det här hemma i stan.

Det känns som att det ligger kanyler i varje tuva, att det är glassplitter på varje meter av asfalterad gångbana. Så det får bli när jag är bortom korkade människors förstörande. När jag är där natur respekteras, där det enda jag behöver oroa mig för är att det ska ligga insekter på lur, att jag ska råka kliva på en snigel, då kan jag ta av mig strumpor och skor.

Jag vill kunna treva fram barfota mitt i centrum om sommaren, men det går inte. Jag behöver lädersulor för att överleva något sådant. Jag har försökt förr, och det har slutat med stora skärsår, som blöder.

Men när jag gick där, i gräset ute på Norderön och fnittrade. När jag borrade ner tårna så långt mot marken jag kan, och flinar, då tänkte jag på min vän. Solskensvännen, solstrålen. Tony, jag stod där och tänkte på vilken gud han är. Vilken gudinna jag är. Hur bra vi är.

Och jag gnolade på Lilltåa, och drömde tillbaks till frostviken. Till fjäll och små fjällsjöar.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Dreas

Åh! Finns det något som är så underbart som att få gå barfota? Svaret är nog nej. Jag har redan slutat använda både strumpor och skor här hemma, och det känns så underbart befriande så det finns inga ord för´t! jag gissar på att mina fotsulor kommer vara en centimeter tjockare och mer likna läder än fotsulor till hösten. Precis som vanligt. Precis som det ska vara.



Kärlek till dig Saivo!<3

2010-05-25    23:15:57   


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida