Ny dator

            2010-03-15    20:11:37    Allmänt    2 Kommentarer   + Permalink


Min dator har kraschat för sista gången. Jag gav upp och gick ner på Alina Systems och köpte mig en laptop (Asus) med lagom stor skärm, bra med ramminne, en 500GB hdd och ett relativt bra grafikkort. Jag spelar inget längre så jag förstår inte varför jag envisats med att skruva i datorer som ändå bara jävlas mot mig. Jag måste ha kopplat något fel, kortslutit något litet för igår när jag skulle installera ritplattan från helvetet, så krashade först Windows och när jag stoppade i skivan för att formatera om C: så dog grafikkortet. Allt är snett.. Och jag orkar inte en gång till, tredje gången den verkligen dör, och jag har knappt haft datorn i ett år.

Laptop var det..

Jag kommer för övrigt att hoppa av skolan så fort min remiss till vuxenpsyk har gått igenom och jag har fått en läkare där, och han/hon börjar dra i trådarna för att ta reda på varför jag är som jag är, vart felet sitter. Jag pluggar IT-Media och jag vet inte varför, drömmen är att bli piercare så jag sitter i en båt som jag aldrig behövde sätta mig i.
Om det är, som jag har hört (Jag ska få lite mer kött på benen ang just det här innan jag vågar uttrycka mig mer) så finns det en undersköterskautbildning som jag kan plugga på distans när jag fyllt tjugo, eller om jag kan söka samma år som jag fyller tjugo, hur som helst så verkar det väldigt bra. Skolan ligger i Östersund men jag får sköta allt hemifrån mig, från min dator och jag behöver bara gå på vissa föreläsningar och jag slipper det där jävla kravet om att kliva upp varje morgon, trots att jag inte sovit som folk.

I will fix this, i will..

Gårdkvällen bjöd på trasig dator, riktigt, riktigt dåliga nyheter som jag inte kan yttra mig om varken här eller någon annanstans. Fan, jag förstår inte varför jag hamnar i sådana här situationer hela tiden.

Nu ska jag försöka lära mig windows 7 och installera en jävla massa program, försöka komma på en lösning på mitt hårddiskproblem, jag har två stycken interna som jag vill stjäla filer ifrån innan jag kastar ut burkjäveln genom fönstret (Utan att öppna det först..)

Du var Verkligen inte vad jag trodde.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





hanna

Välkommen till laptopsland :) Du kan vad du vill bara du ger dig fan på vad du villl. Du klarar allt och jag tror på dig! Bara så du vet så kommer jag alltid med hela mitt hjärta att tro på dig och det du gör :)

2010-03-16    00:51:53   
Devinia Euvel

Jag fann heller ingen mening i att fortsätta gå i skola, gick i IV två år och hade fortsatt i två-tre år till om jag inte hade hoppat av. Skolan gjorde ingen nytta för mig.

2010-03-16    12:39:08    http://ultrapid.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida