Rörig update

            2010-06-23    13:22:08    Allmänt    0 Kommentarer   + Permalink


Sitter och tar morgoncigaretten såhär mitt på dagen och dricker morgonens första koppar med kaffe. Har funderat en hel del på det här med att hjälpa människor och hur komplicerat det kan bli.

För det första har jag väldigt lite energi att lägga ned, och när jag väl försöker och det inte blir uppskattat känns det som att jag slösar bort det lilla i onödan. Det är jobbigt att se personer jag bryr mig om trilla ned i träsket igen och igen, så jag kommer blunda och titta bort för att inte se det igen.
Jag känner mig hemsk som låter det ske, men hur jag än gör kan jag inte rädda någon som inte ens vill bli hjälpt. Som inte inser behovet.

Trött och utmattad.



Börjar bli dags att knyta ihop säcken snart, var och hämtade en resväska hos pappa igår och har börjat skriva packlistor i huvudet. Den fjärde åker jag bort i två veckor, kommer bli så skönt med semester. Att vara nära personer jag tycker om och bara få slippa doften av Östersund och människorna här, i fjorton dagar. Jag längtar så, om ni bara visste!

Och i midsommar ska jag till Norderön på knytis, vandra barfota i gräset och bara njuta av all natur, det goda sällskapet och den otroligt goda maten. Som alltid, as always.



Åtta dagar, inte en dag mer eller mindre.. Bara åtta dagar, det känns som en månad. Träligt är vad det är. Men jag får åtminstone drömma vackert vissa nätter, om händer som håller min midja, om blickar som möter mina. Lev med det, jag är en förälskad fjant.



Nu ska jag hoppa in i en dusch och göra mig klar för att möta Alvina nere i stan, vi ska ränna runt och jag ska sedan tvinga henne att ta en kaffe med mig på valfritt fik, bara för att utbyta fraser i lugn och ro.
Bye for now



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).







FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida