Du bad mig beskriva frihet!

            2010-06-07    14:36:37    Textalster    3 Kommentarer   + Permalink


Något individuellt, en plats eller tanke som varje man och kvinna har undangömd.
Jag sluter mina ögon, och rymmer iväg till min.

Fåglar som kraxar och berättar vad de sett.
Trädens grenar rör sig och lövens prassel viskar om historier.
Om man bara använder öronen för att lyssna är det oljud från fåglarna och oliv från grenarna.
Använder man hjärtat för att lyssna blir det vackraste utav musik blandat med vackraste berättelserna.

Mina kalla barfotafötter blir ett med gräset när jag springer naken genom gläntan och insuper den lätta luften.
Tårna har tagit en ljusrosa färg och de är så kalla att den domnande känslan sprider sig upp mot anklarna.
Det är precis så som det ska vara i min frihet.

Daggblöta vader och det doftar friskt som efter ett långt men stilla regnfall.
Det finns ingen tyngd i luften, inget tryck för bröstkorgen, inget som spänner i huvudet.
Luften har sådan låg densitet, det är via doft och känsla man fortfarande vet att den existerar.

Vinden sveper förbi och känslan utav den omfamnar mig när jag lagt mig på rygg i höggräset.
Jag fnittrar hejdlöst åt ingenting, lyckan kittlar på insidan och friheten är total denna stund.
I mina blodådror pumpas intryck av mina tidigare lyckostunder.

Vindälvor dansar på mina ben, dansar runt och runt.
Jag blundar och känner vindstegen, vingslagen och jag ser hur de glänser i midnattssolen.
Jag låter dem dansa.
Jag ler åt tanken, åt känslan.

Jag blev ombedd att beskriva frihet.
Här är min.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





MAdicken

Det där var så vackert så jag kunde se dig dansa bland älvorna.

Inte långt ifrån min egen frihet, så lika men ändå så långt ifrån.

Men älvorna, när älvorna dansar då är jag fri.

2010-06-07    15:21:19   
Mir

Väldigt vackert och beskrivande, även om jag inte kan få rätt bilder nu då jag ahr andra som tar över just precis nu.. ska läsa sedan igen. Det du gör är vackert.

2010-06-07    16:50:37    http://beyondforever.blogg.se/
Tony

Du är så otroligt vacker Saivo, jag vill hälsa på dig i din frihet, vackra Gudinna!

2010-06-08    02:33:10    http://sarukauri.wordpress.com


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida