Pappas flicka

            2010-01-22    15:14:25    Allmänt    2 Kommentarer   + Permalink


I helgen ska jag åka till min far, och slappa på hans soffa, kolla på Roger Waters - In the flesh (Live DVD som jag hittade på loppis för 35:- för några veckor sedan, mitt bästa köp. Någonsin!) och bara.. ja, få vara! Hos pappa behöver jag aldrig tänka på ekonomi, på räkningar, skulder och försäkringskassan, jag behöver aldrig tänka på vilken mat jag ska laga och hur jag ska ha råd med allt utan att ta från mina sparpengar, jag behöver inte ens ta mediciner för att få sova, jag behöver inte göra något mer än att bara vara 18 år gammal och dotter, och det är semester för mig.

Han ringde mig i onsdags när jag satt på Tings och frågade om vi inte skulle gå på Atena och äta middag på fredag (idag, alltså.) och det tyckte jag lät som en jättebra idé, så det blir lyxmiddag idag och soffslapp ikväll.

Jag kanske hinner läsa lite i helgen också, och jag ska stjäla hans badkar som ser ut som en hel rymdfarkost, hah. Det är ett bubbelbadkar med massageprylar och display med knappar på, så man kan ställa in värmen på vattnet och så är det någon pump som gör att det faktiskt håller sig på den grad man valt.

Pappa är min hjälte, vi bråkar ofta för vi har alldeles för lika personligheter och samma dåliga humör.. och vi är nog lika tjuriga, båda två!

Han låter mig vara den jag är, han gillar inte att jag piercar min kropp, rakar skallen eller hänger i krokar, han tycker inte att subdermal implants låter som en bra idé, men han respekterar mig och mina val, han försöker förstå mitt syfte och om han misslyckas så rycker han på axlarna och låter det bara.. vara! Han är en fin far, min far. Sen att han är ett mongo, hah. Det hör inte hit! (Hah. Man ser vart jag fått allt ifrån va?)

Mamma påstår alltid att jag är så lik min far, hon tar varje chans hon får för att påpeka det, men jag kan inte påstå att det alltid är så negativt då jag aldrig träffat en människa med så mycket moral och principer, han är rakryggad och stolt. Visst är det svårt för mig att försöka argumentera emot honom när han är lite FÖR stolt, men hellre lite för stolt, än ingen stolthet alls. Och att han är överbeskyddande gör mig inte mindre pappas flicka, det är skönt att veta att jag alltid kan ringa till pappa om något går snett, så försöker vi lösa det på ett vettigt sätt..

Pappas flicka, var det.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Devinia Euvel

Andra Sandror. :( Jag tänkte att Mirlinda skulle ge dig en så jag får läsa sju intressant fakta om dig. ;P

2010-01-27    12:24:39    http://ultrapid.blogg.se/
yosh

Vilket fint inlägg, blev riktigt glad när jag läste det =) Skönt att det löst sig mellan er och att ni hittat tillbaka till varandra! Ha det så bra! Kramar!

2010-01-29    10:06:28    http://www.nogg.se/yoshilajnen


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida