Smyckesinventering

            2010-01-10    08:42:16    BodyMod    3 Kommentarer   + Permalink


Idag har jag inventerat mina smycken lite. Kollat vad som finns och vad som ska köpas hem. 4mm hooks i horn till öronen, och en 4mm stav till tungan. Det får räcka, så länge.. Tills nästa vecka, ungefär! Och jag har beställt pluggar till läppen från Moz för ett tag sedan, så det lär också dyka upp inom kort, men jag ska ta det lite lugnt med töjningarna nu, låta allt vila och hämta sig så jag inte får massa hemska blowouts. Men jag tänkte att jag kunde inviga nya bloggen med lite bilder från min "samling"


Fiskelåda från Claes Olsson är the shizzle, speciellt med ett klistermärke från Wildcat ovanpå. Det fick jag av världens bästa syster, det passar så jävla bra på min lilla låda. Helt klart!


En liten översiktsbild på alla små fack, det ser lite tommare ut än vad det känns faktiskt. Och det fulaste är att jag inte kan använda alla smycken, iaf inte ännu. Jag har inte hål nog, och vissa saker vet jag inte ens varför jag har beställt eller varifrån jag fått.


Neonhooks som jag hade när jag var 15 och lite spiraler, hah. de två till vänster är 3mm och 4mm, som att jag någonsin kommer använda dessa sötnosar igen? (Och jag måste verkligen skaffa O-ringar snart.. PAPPA, kör mig till GP?)


Pluggar! 4, 5(kanske?) 6, 8 och 11mm tror jag. Fan, jag måste köpa mig ett skjutmått så jag inte höftar och spräcker mina öron, som jag har gjort tidigare. Hah, nej. Dålig idé Saivo! Skjutmått är nog värt att införskaffa sig, det gör ju så förbenat ont och blir så krångligt att rengöra, och hålla efter.. och få att läka!


Mina navelsmycken. Och jag kan egentligen inte använda något speciellt länge. Nedrans navel till att vara för kort, hah. Alla smycken skaver, förutom vanliga standardsmycken. Fast skölden till vänster använder jag vid speciella tillfällen iaf, bara för att den är så jävla söt! Och den i mitten är nyast, köpte den i mellandagsrean på Shamanen för typ 89:-, värt! Speciellt då de flesta smycken till naveln oftast innebär en jävla massa strass, som jag inte tycker om. Så när jag väl hittar något fint, då jävlar!


1,6mm och 3,2mm barbell till min tunga. Jag har en 2,4mm i as we speak, och jag borde faktiskt sätta i min 3,2mm-stav ganska snart, men som jag skrev där uppe så tror jag faktiskt att min kropp mår bäst utav att vänta en stund. Kanske att jag byter ut ringarna i öronen mot horn, så jag undviker frostskador. Men sen tror jag att det blir rätt lugnt tills efter min andra suicide suspension i februari.




Här har vi två av mina smycken som jag inte vet vad jag har till. 1,6mm vanliga CBR-ringar som jag hade i öronen förut, innan jag tog mina nyare.  I olika färger och material också, ftw! Hah, jag får helt enkelt ta några nya hål som jag kan använda dessa i. För det vore ju en synd att låta metall ligga och samla damm, eller hur?




HÄR har vi mina älsklingar. Mina labretstavar. 1,6mm, 2,4mm och 3mm! Det finaste i piercingväg jag vet förutom riktigt stora septumpiercingar är labretpluggar och äntligen är jag på väg med mina 4mm. Första målet är 8mm, och från det får vi se om jag går upp till 10 eller om jag stannar på 8. Beror helt på hur min läpp väljer att böja sig, och kanske om jag ska snitta upp med skalpell sen när jag ändå ska fixa mina öron. Det visar sig, plugg ska jag ha iaf!



Mina septumsmycken.
Idag fyller min septum precis en månad, grattisgrattis!

Ja, det här var väl allt för mig den här gången. Antar jag!
Ska försöka hålla er uppdaterade på bild och textfronten i framtiden, jag vet att jag alltid säger så och att det aldrig blir bättre, men nu ska jag faktiskt försöka. Med ny blogg och allt.




Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Nimmlock

Men omnomnom! Snacka utbud :P

2010-01-10    13:38:46   
Mir

Nu jävlar syster har du en redig blogg, och du ahr lagt ett smaskit inlägg att börja med ser jag :P Love it.

2010-01-10    17:02:15    http://beyondforever.blogg.se/
Saivo

Ska jag göra något så ska jag väl göra det på riktigt?



(Bevlisligen!)

2010-01-10    23:02:26    http://saivo.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida