Suspension Workshop weekend med Lukas Zpira. Part one

            2010-02-18    03:39:14    BodyMod    3 Kommentarer   + Permalink


Okej, då ska jag försöka ta det här i rätt ordning, i rätt takt. Och försöka minnas alla detaljer och i vilken ordning, men det mesta flyter ihop lite även om jag inte vill det. Jag skulle skrivit det här inlägget på en gång då minnet fortfarande var purfärskt men av någon anledning har jag inte haft ro ännu. Så vi börjar på rätt dag, Fredagen.

Jag sov ingenting natten mellan torsdag till fredag av ren nervositet, "klev" dock "upp" runt 06-snåret på morgonen, började duscha, dammsög en sista gång, sminkade mig och trixade iordning. Jag minns att nervositeten satt i halsen, jag försökte verkligen trycka bort den, men det var helt omöjligt. Så när en stroke har jag nog aldrig varit. Finaste Robin skulle ju komma till mig, bo här i helgen, hänga med mig och hänga med mig (phun intended.. Dåliga ordvitsar, jag borde sluta med det snart. Speciellt den där) så varför jag var nervös förklarade sig själv.
Runt 11-tiden någon gång skulle jag befinna mig inne på Tings för att sitta i bakgrunden på en intervju som SVT skulle ha med Lukas och Mattias, så jag var lite nervös över det också då jag hatar att vara med på film. Även om jag kliar mig i det håret som inte finns och ser ut att ha löss på klippet så tycker jag att det är en bra intervju, och syster är fin i bakgrunden även om hon inte gillar det faktumet, att hon suger av en sked. Haha, skämt åsido så var det ett sjukt bra inslag och jag är glad att SVT var sakliga och inte sågade suspensions och body modifications vid knäna som det brukar framställas i småstadsmedia. Men jag vet inte riktigt när Mattias blev tatuerare, om någon hade sagt det till mig tidigare kanske han hade fått gadda en shysst ryggtavla. Vill ni se klippet så trycker ni HÄR

Klockan 12-ish så var intervjun över och jag stod utanför tings och väntade på Emma, som skulle komma och hämta mig med sin bil och köra mig en sväng på Lidl så jag kunde köpa kvarg och deras riktigt grymma städservetter, ungefär som vanliga våtservetter fast det blir rent på samma gång. Finns bara där. Var in på G.P en sväng och letade O-ringar också men det fanns ingen såndär härlig fiskelåda med blandade storlekar så där blev vi inte långvariga alls. Efter detta åkte vi tillbaks till min lägenhet och dumpade alla prylar, insåg att jag hade fått min efterlängtade Pink Floyd DVD från tradera-auktionen jag vann och en avi från posten, så innan vi åkte ut på frösön och hämtade Felix och ner på tågstationen för att hämta Robin så fick jag hämta ut paketet. Först visste jag inte vad det var eller vad jag hade beställt, om jag hade beställt något eller om det var något jag vunnit på tradera, men när jag fått paketet och ser att frimärkena och stämplarna är ifrån Irland så förstod jag precis vilken fin man som skickat mig underbara skivor. Mick Flannerys två album, tack Fredrik. Jag lyssnar ofta.

Sen ut på Frösön som sagt, för att hämta min underbara vapendragare Felix som också skulle bo hos mig under helgen, sen vart det snabba ryck ner till tågstationen för att hämta Robin. Tåget hann anlända innan vi hunnit hela vägen fram, så han stod på framsidan när vi dök upp, och pulsen slog så hårt att det kändes i hela kroppen. Nervositet.

"Tänk om helgen skulle gå åt helvete? Tänk om inte allting var rätt? Tänk om.. Åh nej, tänk om om inte fanns!! Herregud kvinna, sluta jaga upp dig, du har städat i tre veckor, du har tvättat bort varje trasa, du har handlat hem mat som alla äter.. Fan, du har tänkt på allt" snurrade i mitt huvud. Jag jagar lätt upp mig, och blir lätt nervös. Så att få sånt finbesök en helg, det kan ge strokes. Men det gick bra, jag fick en kram och nervositeten släppte nästan när vi satte oss i bilen, och blev hemskjutsade. Tack Emma, för allt! Utan dig hade vi aldrig hunnit
med allt den morgonen.

Sen kom vi hem, vi slappnade av, snackade skit, drack kaffe och bara.. andades en stund. Jag minns inte allt vi pratade om, jag minns inte hur många koppar kaffe det gick, jag minns bara hur trött jag var och hur fin Robin var, och hur pepp Felix var.
Vi tittade på vackra moddade människor, med fina piercingar, vackra töjningar och pratade väl om suspensions, såklart. Allt kändes, precis som om det skulle varit så. Vi åt lite också, lätt lunch. För Robins och Felix del blev det Kvarg och för min blev det vindruvor och en cigg, så snackade vi lite till och så skulle vi klippa hår. Men min trimmer, den är ett odjur i sig. Lever om som fan, verkligen brölar och låter som att jag plågar den. (Note to self; köp ny).

Robin ville ha tillbaks sin tuppkam, även om jag personligen finner honom het i allt så tycker jag ändå att helsnagg passar honom bäst, och det har ingenting med min rakade-skallar-fetish, jag lovar! Först var det meningen att jag skulle få äran, men då jag inte kan rita ett halvrakt streck på ett papper, då mitt ögonmått är helt sanslöst jättekasst och att jag är livrädd för att göra fel, så överlät jag äran till Felix som är en grym frisör(ska!) vilket ni som har känt mig ett tag borde veta, det var han som rakade min modifierade chelsea. Så resultatet tyckte jag blev jättebra, men med Felix snaggarskills vart jag inte direkt förvånad.
Sen var det nästa man till rakning, och då var det jag som hade äran, för då skulle allt bort och sådant har jag inga problem med, så felix skalle blev kortklippt och felix nöjd, sen hoppade karlarna in i duschen (inte samtidigt.) medans jag dammsög bort allt hår från golvet och sen tror jag vi gjorde oss klara för att åka ner på Shanghai Wok och äta lite mat, vi gick gågatan fram och hoppade in på Shanghai och där visste servitören redan vad jag ville ha, jag är där för ofta och äter alltid Biff med bambuskott, jag måste nog byta maträtt eller restaurang ganska omgående misstänker jag. Men det smakade gott, Robin var nöjd för han fick sin öl, Felix sin bläckfisk och sen tog vi en promenad ner till badhusparken som var finare nu än den någonsin varit, med frosten som låg över träden och brasan som brann vid skridskobanan när vi kom ned. Vi stod där ett tag, la lite vedträn på elden och pratade om sommaren, om hur Robin skulle komma tillbaks och hängas av Old Ways. Det var mysigt att stå där, i värmen av elden, luften vibrerade av förväntan för morgondagen och jag var en väldigt, väldigt lycklig flicka. Jag och Felix kom på att vi var sjukt sockersugna, så vi gick till hemköp och handlade godis, cola och kaffe innan vi återvände hem för att ta det lugnt för kvällen, och sova. Kikade på x-men gjorde vi också, och jag tror jag somnade först. En av mina bästa fredagar, någonsin.





Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Mir

Skitkul att läsa hjärtat! Ska läsa det igen sedan jag sovit och kommit hem igen. Love you!

2010-02-18    04:46:25    http://beyondforever.blogg.se/
Devinia Euvel

Ni verkar ha haft en riktigt jäkla fin helg.

Och jag hoppas att familjen Euvel har möjlighet att komma upp till sommaren när ni ska köra igen. <3

2010-02-18    09:52:51    http://ultrapid.blogg.se/
Mir

Väntan är förbi mitt hjärta. haha, du.. jag vill ha dina ögonbryn så hårt så du anar inte ;)

2010-02-20    00:45:11    http://beyondforever.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida