Gnällkärring

            2010-12-22    10:24:43    Allmänt    0 Kommentarer   + Permalink


Jag är så trött på bajsvattnet. Jävla skitparasit.
Nej, jag är inte sjuk och jag har faktiskt sluppit bli sjuk också. Men jag börjar bli så trött på att koka vatten hit och dit, att min lilla kyl är fylld i flaskor med drickbart bara för att kommunen klantat sig.

När jag läser lokaltidningen blir jag trött i hela hjärtat. Det tar sån tid.

Men en ny arena behöver vi, tycker kommunen. Idioti! Ta och lägg pengarna på rent dricksvatten först, sen bryr jag mig inte om vad som byggs. Ååååh, det är så bökigt för en tankspridd som mig.

Vet ni hur många gånger jag råkat skölja tandborsten i vanligt kranvatten, av ren vana? Hur rädd jag är för magsjuka? Och om JAG tycker det är omständigt vill jag inte veta hur illa det är för dementa som glömmer bort att vattnet inte är rent.

Att elbolagen inte får bidrag av kommunen så drabbade invånare slipper betala för sitt vattenkokande. Att hyresvärden inte har avdrag på hyran. För läser man hyresavtalet noga så ska rent dricksvatten tydligen ingå.
Att informationen kring NÄR, HUR och framförallt, hur många parasiter det finns i vattnet, inte är tillräckligt tydliga.

Kanske bara jag som är gnällig, trött och lagom dum.
Men nu är jag trött.

Jag vill fan flytta, ring mig när vattnet går att dricka!



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).







FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida