Lägenhetsupdate

            2011-05-10    11:15:02    Lägenheten    1 Kommentarer   + Permalink


Har jag berättat att jag älskar min fina, fina lägenhet?

Ja, jag vet att jag inte kan sluta tjata men jag trivs så mycket i MITT hem. Där JAG bor, där jag har inrett och donat precis efter min egen smak.

Jag köpte balkongmöbler för ett tag sedan, väldigt fina sådana och väldigt bekväma. Jag satt där och åt frukost imorse, en kopp kaffe och en skål fil och flingor. Sen tog jag mig en cigarett också, bara för att det passade så bra till.

I sommar kommer jag förmodligen bo på dessa möbler, jag älskar att äta utomhus och när det regnar kommer jag sitta där och kura med en kopp te så som det bör. För här kan jag trivas, på MIN balkong.

Pappa har även gett mig deras gamla diskmaskin som ska kopplas in så fort jag köpt ett diskmaskinsunderlägg (Eller vad fan det hette, något i den stilen var det nog) och jag känner att det inte saknas mer än lite tyger, nya tapeter och lite småfix med lister men det fixar jag med glasfiberspackel och vitfärg inom kort.

Det tog inte många månader att känna sig helt klar, men hemma kände jag mig redan första gången jag öppnade dörren.


Jag ska försöka se till att ta tummen ur och fota inne i lägenheten också här någon dag. Jag vet att jag har sagt det sedan jag flyttade in, men jag vill bara säga att jag inte har glömt bort det. Jag är bara så fruktansvärt lat på sådana saker. 

Men nu när inspirationen har återvänt så lär det nog bli lite enklare.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Devinia Euvel

JA! Måstemåstemåste se Roky Erickson. Vi ska nog tigga boende av Mihr, och jag hoppas att vi springer in i varandra.

2011-05-11    23:46:28    http://devinia.se


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida