The self - the enemy

            2010-09-22    16:51:39    Allmänt    3 Kommentarer   + Permalink


"Home is where the heart is!"

Nåväl, jag kan leva med tanken på att vara hemlös tills jag studerat klart och flyttat till England som drömmen varit i flera år. Mitt fysiska hem, kan omöjligt vara inom detta lands gränser. Det är något jag vet, med all säkerhet.

Mitt helvete, blev skapat för mig. Inte av mig, men någon spottade på min spegelbild åt mig. Genom min mun, med någon annans avsky.

Och nu doftar luften som friktionsvarmt trä.

Och jag vill också klä i randiga, mönstrade, stickade, mysiga tröjor denna höst. Finna nya blommiga tekoppar att sitta framför datorn med. Mina gick sönder - mot skåpluckorna, i ren sorg. Och maskorna i mina tröjor gick up, revorna bara växte och blev stora fåror innan de ramlade ihop som högar av bortglömd textil på mitt golv.
Jag förstörde allt förrförra vintern, när dödsbeskedet föll mig i händerna och jag svor på att aldrig någonsin igen andas samma luft som en kärlekskrank igen, rev jag sönder allt som varit fluffigt, mysigt, höstvarmt och mänskligt. Jag blev vinter.

Men det blev jag som föll på min egen ed, jag föll på mina oknutna skosnören. Som jag svor att aldrig igen göra - Jag föll, och jag föll så hårt och smällen tog hårdare än så.

Jag kommer göra samma misstag igen, när jag glömt bort anledningen till varför jag slutade. Det gav mig en ny anledning, till att hålla mig hemma i min rostrosa fåtölj med mina hörlurar på sned, i några år till.

Och den dag, jag återigen litar på någon - till den grad, igen så ber jag vem som helst att bara rikta slag mot mitt bakhuvud tills jag tagit mig ur illusionen om att jag inte kommer bli lämnad igen.

The self - The enemy. I believe in god, not in humanity.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





dreas

Finaste fina! Det smärtar mig att läsa om att du mår dåligt! Du är saknad, och nått så fruktansvärt mycket<3 Nästan alla människor är dumma i huvudet, därför gör man nog bäst i att inte umgås med andra än dom som man känner sig älskad utav. Nästa gång jag kommer hem måste vi ta en fika och umgås lite! Finaste, kom ihåg detta, DU är guld<3

2010-09-22    23:55:19    http://andreasthys.blogg.se/
Nimmlock

Naaww underbaraste vackra! Du kan få vara min vinter om du känner för det :) Jag kommer aldrig sluta att älska vinter, och jag kommer aldrig sluta att älska dig! Och om du behöver blommiga koppar så kan vi gå på loppis tillsammans o leta reda på några nya fina att njuta av! :D <3

2010-09-24    09:55:45   
dreas

Ååh, loppis och blommiga koppar på en bitande frostig vinterdag! Vinter i våra hjärtan!<3 jag kommer hem nästa helg! Träffas nått på lördag den 2? :)

2010-09-24    16:38:28    http://andreasthys.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida