Point your gun somewhere else

            2010-09-29    11:07:19    Allmänt    3 Kommentarer   + Permalink


Jag tänker tillbaks en stund, på början av sommaren. När jag bävande för värmeböljan som skulle skölja in över Sverige, och en kort period utan någon hand att hålla. Det var mina största bekymmer, vardagsproblematik. När jag vandrade gågatan fram i nyrakad skalle och barfotafötter, hur jag fnittrade åt att folk vred nacken ur led för att kolla på den skumma hippieungen som gick där. Hur jag och min väldigt käre vän Eijve sjöng "Somliga går, på stan utan skor, säg vad fan glor ni på?"

Då jag åt glass på stortorget med glada individer, tillbringade min tid på gräsmattor i solen och fick tanlines i sömnen. När jag skovägrade i nästan två veckor, nere i Linköping. Hur jag sedan brast i gråt när min hand återvände till mig efter den alldeles för långa semestern. Hur jag mobbade djurgårdare på tåget hem från Stockholm.

När jag och lillen badade i lillsjön, helt spontant en kväll. När jag och Frida tog en sjukt lång biltur till någon liten byhåla och blev myggbitna på hela kroppen. När jag åkte hem till far och åt grillad lax och somnade i hammocken, tills jag vaknade av en blöt hundnos i ansiktet.

Hur kunde jag gå runt och oroa mig, över värmen? Hur fan kunde det vara så livsavgörande, som det kändes just då? Inte ens pengarna var ett problem i början av sommaren. Min ekonomi gick ihop, mitt boende var kanske inte stabilt men jag fick åtminstone ha en lägenhet för mig själv. Jag kunde somna tryggt så många nätter.

Jag förstår inte, hur det kunde gå från det där.. till det här?
Nu, funderar jag på en kort semester - så jag kanske slipper tänka vidare på den längre.
I'm tired, so tired. And they did teenage angst better in the 90's.
Inte ens det får jag göra väl.

The cards were on the table from the start, I told the tale of me. No one listen, and now I have to pay for mistakes I'm not even responsible for.
How is that fair? Please god, make this go away.
And the question is - for how long can I keep on fighting a war I don't even want to fight?



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Mekko!

Välkommen in till min blogg! Jag säljer massa olika saker i bloggen som ex , smycken , hårvårdsprodukter , kläder, skor och skönhetsprodukter. Allt är väldigt väldigt billigt , gratis frakt och helt nytt. http://mekko.blogg.se

2010-09-29    15:51:33    http://mekko.blogg.se/
Sannalitens

Svar: Okej! Vad har du för planer för veckan då? :)

2010-09-29    22:17:15    http://sannalitens.blogg.se/
Mir

Jadu, har vet faktiskt inte var helt oförberedd på det namnet och den drömmen.

Har inte läst något om ,inte sett något som handlar om ...nyligen, lr just det namnet över huvud taget tror jag.

2010-10-01    22:54:16    http://beyondforever.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida