Läkarbesök

            2010-09-27    18:18:58    Allmänt    3 Kommentarer   + Permalink


Kom just från doktorn. Jag hade tur, han var ung, snäll och väldigt trevlig. Måste varit ny också, för trots att jag kommer in med så vaga symptom, utan någon självklar anledning så går han igenom alla möjliga alternativ och trots att han inte luskar ut svaret på plats så har det bestämts att jag ska in imorgon på blodprover, sedan ska jag in för lungröntgen så fort remissen kommer till sjukhuset och sedan ska vi göra lite andra tester som går ut på att kolla min lungkapacitet egentligen.

Skönt, äntligen en bra läkare!

Sedan blev det standardgrejen. Ner på stan, till tings och ett stort glas kaffe. Och här är jag kvar! Jag vill verkligen inte hem känns det som.
Tillbaks till samma gamla mönster, som jag önskar jag kunde bryta ibland. Nåväl, det är inte lätt att vara så inrotad i ett okonstruktivt beteende. Men det löser sig, det också.
Precis som allt annat.
Som alltid annars.

Självövertygan, det är fin skit!

Jag fick sådan lust att köpa en flaska vitt vin, och sätta mig i en fönsterkarm och blicka ut över någonting och bara filosofera i min ensamhet. Men så insåg jag att jag inte ens tycker om vin. Mitt stora behov av att vara en kliché, känns som att det kan bli ett problem i framtiden.
Men tills dess tänker jag som sagt begrava mig i finkultur och läsa om romantik som enbart kan existera i gamla poeters böcker.

Jag ska hem nu, göra Flygande Jakob, klä mina vader i benvärmare. Mhm, sedan sätta mig i fåtöljen och drömma om snöiga nätter och täckbyxor. För nu väntar jag med glädje på vintern, så jag kan ta mina kvällspromenader runt Östersund när kylan biter kinderna vita. För precis då, trivs jag som bäst.
På snöyriga, folktomma gator.
Underbart.

Komkom, snö. Jag väntar på dig, med ett leende och stjärnor i ögonvrån.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Nimmlock

Oohh, jag blir så kär när jag hör dina vackra ord :) I vintern då :P Att jag älskar dig visste du ju redan ^^ Men alltså jag blir alldeles full av kärlek när du pratar om snö o kyla o vinterbitna kinder... jag blir så lycklig i själen! Puss på dig!

2010-09-27    21:51:40   
Sia

Tack flera gånger om!



Tror jag hittade dig via en kommentar på rothbart.blogg.se. Bara fastnade här. :)

2010-09-28    09:32:43    http://siaasiaa.blogspot.com/
Mir

Det låter hur bra som helst, en vettig läkare. Skönt att höra(läsa).

Ja hösten, mot vintern i rask takt med snön kommer både vintern och förändring.

Så det är väl dags att börja bunkra upp med te igen och raggsockar *s



saknad

2010-09-28    13:05:59    http://beyondforever.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida