When the walls go down

            2010-10-04    05:25:45    Allmänt    1 Kommentarer   + Permalink


Genomskinliga ord, skrivna med blöta fingrar mot en immig spegel utan reflektion. Ord som lätt försvann, som föll i glömska så enkelt. Mina ord, jag sa varje stavelse med så mycket kraft jag förmådde.
De nådde aldrig in, eller hur? De nådde aldrig riktigt fram. När jag berättade, hur viktigt det var för mig. Hur stort det kändes i bröstkorgen. Hur viktigt.. hur viktig.

Allt, gled undan fokus, försvann in i difus dimma och allt som blev kvar var hårda kantiga ord som inte talades ur min mun, som riktades mot mig. Orättvisa ord, saker jag inte förtjänat höra. En fras i en framställd dimma, och allt rämnade. Hur är det rättvist? Hur ska jag finna någon logik i det mest ologiska i hela världen?

Jag som alltid eftersträvat logiken.
För den är så enkel att förstå sig på.

Inne på månad två och jag trevar fortfarande efter räcket till trappen upp, men jag tror visst mina händer blev bundna i förebyggande syfte. Ibland tror jag att det här var meningen med hela resan, att få återbevisat hur lite det går att lita på människor. Den mänskliga faktorn, att det aldrig går min väg.

Jag borde vetat från början. Jag tror jag visste hela vägen, magkänslan bad mig vända om och springa tills benen inte bar mer, bara för att vara på den säkra sidan. Att ingen är att lita på, att alla riskerar att krossa mig som en liten insekt under en smutsig skosula. Jag tror jag ignorerade, slog på skygglapparna och tjurade mig fast.

Jag får skylla mig själv.
Jag lät det ske.

För första gången på fyra år känns den där semestern som en riktigt bra idé.
Och jag ska nog börja med medicinerna igen.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Mir

Jag vet inte vad jag ska säga annat än att du fäster det med ord och de naglar sig fast under min hud.

Jag hoppas fortfarande att semestern inte behövs,men if it does it does.



Börja med dem du..jag ska ju sluta, against my will but still.



Maaargh toools and tits, twats and litz

2010-10-04    09:37:12    http://beyondforever.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida