We can't stop here, this is Torvalla!

            2010-08-14    15:03:44    Allmänt    1 Kommentarer   + Permalink


Nu sitter jag hemma hos pappalainen i Torvalla och är lika förvånad som alltid över den mannens enorma nördighet. Finns ingen, förutom min pappa, som verkligen kan ALLT. Och jag ljuger inte, han är verkligen helt tokgrym på allt han ger sig in på.

Renovera hus, bygga saker, koppla el, lägga klinkers, laga bilar, laga mat, laga kläder.. Jag har växt upp med den händigaste mannen alive, så mina förväntningar på karlar är kanske lite för höga. Haha!

Nej men hur som helst, han har nu uppgraderat nätverket här hemmavid, så nu har jag gigabitnätverk att tanka film och musik från, som han också har.. Såklart.

Nördpappa, han äger mig i allt varje dag. Man tycker att det kanske är jag som går en IT-baserad linje som kanske borde vara den nördigare i familjen. Men inte då. När pappa börjar prata datorer kan han snacka mig till månen, finns inte en suck att jag hänger med. Och då är jag ändå inte dålig på det, är relativt teknisk och har skruvat dator i många år. Men ändå, varje gång.. Jag vet inte om jag ska bli chockad, stolt eller bara jävligt frustrerad över att jag aldrig fått chansen att sucka över teknikhandikappade fäder och behövt lära honom starta datorn.

Ohwell, jag kan åtminstone äga honom i kaffedrickande!



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Sheena / Rockho

Haha, känner igen mig totalt! Min far är också en sån där sjukt händig jävel som kan typ allt från att renovera till att fixa allt med datorer att göra. Så jag har ganska höga förhoppningar hos mina dream guys jag med ;)

Men jag älskar att ha en händig far, för jag vet ju vem jag alltid ringer om något gått åt helvete eller behöver fixas. Vilket är gött, och billigt!

2010-08-14    17:24:39    http://rockho.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida