Utmaning, utmaning.

            2010-03-14    18:00:21    Allmänt    4 Kommentarer   + Permalink


Devinia utmanade mig att berätta sju saker om mig själv och sedan utmana sju personer som också ska göra det här i sina bloggar. Det här var sjukt svårt, verkligen.. Jag höll på i flera dagar, så Deviniafina, jag hoppas det blev som du tänkt dig.

1. Jag tycker inte om smaken på alkohol, jag tycker inte om att vara full och tappa kontrollen över mig själv och mina val, jag tycker inte heller om att vara i samma rum som fulla främlingar som kliver mig på tårna, puttar in mig i saker och är allmänt yviga i rörelserna.

 

2. Stora städer, betonkomplex och tegelhus har aldrig och kommer aldrig att kännas som hemma, jag trivs ute på fjället, mitt ute i en skog, i en liten trästuga någonstans dit ingen skulle råka gå av misstag, där det inte finns en granne på flera kilometer, gärna mils avstånd. Där man måste ta bilen och åka i en halvtimme för att köpa mjölk. Där ute, vill jag bo.

 

3. Om jag fick ändra en sak i mitt liv så vore det min skitjobbiga allergi mot gluten. Jag skulle döda för att någon gång få äta pizzakanter med bea, en tallrik med riktig spaghetti och mängder av ketchup, en kanelbulle och vanligt nybakt bröd några gånger innan jag dör, utan att få så ont i magen att jag inte kan stå upp längre. Varje dag, jag skulle verkligen..

 

4. Jag drömde mardrömmar nästan varje natt i nästan 10 års tid, sen hängde jag i krokar för första gången och har bara haft några stycken sedan dess. Det psyket misslyckades med på tio år, lyckades Mattias och Mirlinda ordna för mig på en eftermiddag.

 

5. Pink Floyd är min stora passion, mina musikaliska hjältar och jag samlar på Pink Floyd-prylar. Än så länge har jag en limited edition LP replica CD-box med alla album, jag har en väckarklocka, ett cigarettetui, tre tröjor (och två på väg), jag har en Syd Barrett-kalender, jag har en plånbok, jag har en skärmmössa, jag har två live-dvd’er, jag har shotglas.. Jag har allt som jag har kommit över, och mer kommer det bli.

 

6. Jag orkar inte ens med hälften av det jag borde orka, det jag borde göra. Jag tittar ständigt på allt som ska göras i skolan, här hemma, överallt och känner mig helt värdelös för att det bara blir mer och mer, men jag tar aldrig tag i det. Lägger mig i sängen så fort det blir för mycket och hoppas på att det ska vara borta när jag masar mig upp.

 

7. Jag faller alltid tillbaks i gamla mönster, har skitsvårt att ändra mina rutiner (Inte för att jag har några i min vardag, men känslomässigt och beteendemässigt). Ibland försöker jag tänka på nya sätt, lösa problem annorlunda, hantera and so on, men det slutar alltid med att jag snabbt gör precis som alltid, och det är oftast inte det bästa.




De jag utmanar blir

Bella, Petra, Saru och Orb

Och fler än så kan jag inte komma på just nu, på rak arm, då de flesta redan gjort den här utmaningen. Men är det någon som känner att de vill göra den, känn er utmanade!

 




Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Devinia Euvel

1:an, 2:an, 6:an och 7:an .. precis som mig. Fast ang. 2:an så vill jag åtminstone ha lite närhet till nära och kära. Helst ska man bo i ett grannskap som Barnen i Bullerbyn, där alla man älskar bor nära varandra.

2010-03-14    18:27:55    http://ultrapid.blogg.se/
Devinia Euvel

Och som svar på din kommentar så ska jag försöka samla ihop mina favoritfilmer och skriva lite kort och gott om dom. :) <3

2010-03-14    18:38:55    http://ultrapid.blogg.se/
Mir

Bra 7 saker, alltså.. du skrev det bra och ... ja vad fan ska jag säga, du är min ögonsten.

2010-03-14    20:57:24    http://beyondforever.blogg.se/
Petra

ska tänka ut något riktigt smart nudå, efter att jag sett dina långa och bra svar så måste jag ju tänka till ordentligt.

2010-03-14    23:51:29   


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida