Mitt hjärta i Seattle

            2010-06-12    20:13:08    Textalster    0 Kommentarer   + Permalink


"Jag vill fly till Seattle
Leva runt bekymrade rockstjärnor med rynkade pannor
Som dricker alldeles för mycket alkohol
Men mig gör det inget.

Jag vill vara nykter i Seattle
Enbart existera i en nedsutten soffa och lyssna på toner
Glömma bort vad som är lögner
och vaggas av sanning.

Jag vill gömma mig i Seattle
I rutiga flanellskjortor vill jag leva upp till en stereotyp.
Fotografera trasiga jeansknän.
För att vara estetisk.

Jag vill uppleva Seattle.
Vara spontan och hoppa mellan undergroundbarer.
Dofta riktigt billiga cigaretter.
och glömma Sverige.

Jag vill insupa Seattle.
Och vandra fram med långhåriga pojkar med gitarrer.
Som aldrig riktigt ler innerligt.
Men det skulle jag.

Jag vill älska i Seattle.
För vad rör det mig, om suicidal stämplas i min panna?
För att jag vill leva flyktigt.
och snabbt

I Seattle"



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).







FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida