Suspension Workshop

            2010-01-10    10:31:08    BodyMod    6 Kommentarer   + Permalink


Nu är det ju såhär, att Lukas Zpira ska komma till lilla Östersund i februari för att gästa hos WiCK3D BodyMod, och han ska hänga upp mig och nära och kära vänner i luften. Och jag tycker faktiskt att alla som finner detta förståeligt och fascinerande faktiskt ska komma och kolla! Information finns att finna HÄR.

Jag kommer göra min andra 4pt. suicide suspension.
Och min första var helt amazing, trots att jag hade PMS och att min bindväv på något vis har växt fast så den sitter lite hårdare än den ska, så jag ska få en bindvävsmassage innan nästa gång, så det inte gör lika ont och förhoppningsvis har jag inte hunnit få PMS igen, men man vet ju aldrig. Jävla hormoner, haha.

Så ja, det gjorde ont att hänga.
Var det värt? Absolut! Varför vill jag göra det igen? Varför inte? Att hänga med fötterna i luften och veta, att det enda som håller mig fast vid den fysiska delen av världen är 8mm metall som sitter i min hud, på ryggen. Det enda som hindrar mig från att sväva HELT fritt i luften, samtidigt som adrenalin och endorfiner pumpas ut i kroppen. Jag har aldrig varit så hög på kroppens egna funktioner, någonsin. Det är helt otroligt att kroppen anpassar sig så bra, till något som kroppen inte är gjord för. Våra, vanliga, dödliga människokroppar känner sig helt odödliga för en stund och det känns som att det inte finns någonting i hela världen som jag aldrig, någonsin, inte skulle klara av. Det sätter perspektiv på hur mycket som helst, som vanliga läkarbesök till att kliva upp på morgonen trots att det tar emot. Och samtidigt var det för mig en helt otrolig upplevelse då jag såg det som en mognadsritual, att gå från flicka till ung kvinna mentalt. Det var sjukt mycket spärrar i huvudet som släppte och jag känner mig fri som en fågel fortfarande även om jag grät som en liten demon under tiden, och det är snart en månad sedan jag hängde för första gången och det var något jag längtat efter sedan jag var 12-13 år gammal och kom i kontakt med begreppet första gången. Om jag finner det skoj, så kom och titta. Ge det en chans. Vem vet, ni kanske också vill testa efteråt? Ni har inget att förlora på att titta på!

Jag är helt övertygad om att det här är något jag alltid kommer fortsätta med, kicken jag kommer söka hela mitt liv. Jag kommer testa så många olika sätt att hänga som jag möjligt kan, även om jag börjar med två stycken 4pt suicide suspensions, mest för att det känns enklast då jag fortfarande inte är så bra på att hantera kanyler, men det kommer med tiden. Det är en vanesak, och med tanke på vad som kommer efteråt. Fucking amazing!

Min far tyckte att det här verkade intressant, så varför ska inte ni? Uttrycket "skräckblandad fascination" vill jag minnas att han använde ett par gånger efter första samtalet ang. min suspension. Och när han hjälpte mig att tvätta mina sår på julafton så verkade han väldans fascinerad över hur mycket huden pallar, så jag tror jag vet precis vart jag fått det här ifrån även om han tjurar och vägrar kolla på.

Men kom och häng med oss (phun intended, höhö!) i februari, det är lätt värt och jag lovar att även om ni "bara" kollar på så får ni en upplevelse för livet och dessutom får ni chansen att träffa en utav världens största och bästa artister! Det går inte av för hackor!

(fotot på Lukas Zpira är INTE mitt)



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Devinia Euvel

Skulle du möjligen kunna slänga upp bilder på din rygg, hur det ser ut efter krokarna?

2010-01-10    11:52:09    http://ultrapid.blogg.se/
Saivo

Devinia, absolut! Ska rigga upp stativet direkt och försöka ta en bild! Ska försöka lägga fokus på ärren, med ryggen emot objektivet. :D

2010-01-10    12:14:52    http://saivo.blogg.se/
Nimmlock

I'll be there! This time I do NOT want to miss it! :D

2010-01-10    13:37:21   
Mir

Är det nu jag ska andas ut och säga att jag kan med gott samvete sluta blogga om bodyart,bodymot och piercing? ;) Jag behöver ju inte nu då jag ser dit utmärkta inlägg <3 Love it.



..and you.

2010-01-10    17:05:40    http://beyondforever.blogg.se/
Saivo

.... slutar du så kommer jag jaga dig!!

2010-01-10    23:00:09    http://saivo.blogg.se/
Mir

ett tips hjärtat, det är mkt enklare att svara i kommenterarens blogg (om de har rn) än att svara bland dina egna kommentarer, det är sällan man orkar eller kommer ihåg att gå tillbaka och kolla. Ibland minns man inte ens vilket inlägg det var man kommenterade i om det har uppdaterats ofta ;)



Love you.

...Jag kommer nog inte sluta <3

2010-01-19    08:59:01    http://beyondforever.blogg.se/


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida