Nytt Xbox, "ny" TV och kväll med Fewlix.

            2010-02-10    08:03:47    Allmänt    0 Kommentarer   + Permalink


God morgon. Jag är lite glad idag, lyckades kliva upp halv sju för att vända rätt på dygnet, tills i helgen. Nu jävlar smäller det, på riktigt. Det spritter i kroppen, jag kan inte riktigt sitta still. Det är en blandning av skräck, fascination, adrenalin, rastlöshet, nervositet, galen lycka och oro. Men på något vis så känns det BARA bra ändå. På fredag kommer snyggrobin hit, och förhoppningsvis vågar jag säga mer än tre meningar den här gången. Sist blev jag så hänförd av människans energi, livsglädje.. Jag är inte riktigt van att människor är så pass vackra i själen att det nästan blir skönsång av utstrålningen, förstår ni?
Den här gången vet jag vad som väntar, det kommer bli en intensiv helg. Jag, Felix och Robin ska hänga tillsammans, i krokar. Lukas Zpira, mannen, myten och legenden. Jag ska vara crew och flaxa omkring i en crew t-shirt, hah. Mirlinda och Mattias, vackra ni.. Åh, jag kan inte riktigt sitta still, eller formulera mig längre. Det här kommer bli så bra, oj så bra!

(Tack Eijve, som faktiskt visar att han ställer upp genom att inte bryta sitt löfte till mig, utan kommer dit trots att krokar kanske inte är hans största intresse. Tack, du är en riktig vän! )

Ptjaaa, vad har hänt sedan sist? Felix var här igår iaf, jag köpte hans Xbox 360 med tre spel, tre handkontroller och en GH-gitarr, och så fick jag Bioshok till PC, jag kommer inte gå ut mycket mer den här vintern, haha. Så igår spelade vi lite Dead or alive 4 och jag fick så mycket stryk. Har aldrig åkt på så mycket pisk någonsin förr tror jag. Och jag som är VÄRLDENS sämsta förlorare (som dessutom hade mensvärk deluxe) satt och muttrade frustrerat innan jag sa åt honom att byta till GH proto, haha. Så beställde vi hem lite käk från Daffys, Felix som inte har felande, trasiga, förjävliga och jobbiga tarmar beställde en pizza med kyckling och curry, som jag satt och doftade på och kände mig avundsjuk, och jag tog en tonfisksallad istället så slapp jag ont i magen resten av veckan. Jag önskar jag kunde äta gluten, eller att pizzeriorna i den här stan upptäcker hur vanligt det är, och att man kan tjäna mycket på att göra och sälja glutenfri pizza. Hur som helst så kikade vi på X-men Origins: Wolverine som han av någon anledning totalt hade missat. Klantfelix! Och sen kollade vi på Fear and loathing in las vegas, som han OCKSÅ hade missat. Jag måste så ha filmmaraton med den grabben så mycket som han bara.. missat! Klant, once again.. Klant!

Jag älskar mitt Xbox. Nu kan jag ligga i sängen och kolla på film utan att behöva kisa för att se vem som är i bild just för studen, jag kan spela spel, jag kan spela mina skivor och byta låt när jag ligger och läser, behöver inte ens kliva upp lite. Åh, vilken händig pryl! Jag ska ner på Game och kolla på begagnade spel efter praktiken idag tror jag. Åh, så bra det här är. Jag ska nog duscha nu och sen sätta mig och lira lite GH, bara för att jag kan nu! Någon som har tips på skitroliga Xbox-spel som är bra för n00bs? Jag har ju inte haft en konsoll sen NES, så det får gärna vara ett sånt spel, där man lär sig lite under tidens gång. Mkay? Spelat något skoj? Lämna svar i kommentarsrutan så är ni snälla. Puss!

Sen somnade vi rätt sent ändå, eller.. Felix somnade fortare än mig och jag låg kvar och tänkte på hur jag skulle hinna tvätta och torka mina sängkläder på ett taktiskt sätt, så det hinner torka innan jag går och lägger mig, men då jag har lila lakan och vita påslakan så var jag så orlolig för missfärgning, så det blir två maskiner.. och ungefär så rolig är jag, hemmafrusaivo och hennes vardagsproblem, och han klev upp i morse, väckte mig, kokade kaffe och försvann till sin praktik innan jag hann vakna till på riktigt och senare idag ska jag på min praktik. Hos Mattias och Mirlinda, på WiCK3D BodyMod, och ingen är förvånad. Det är jag som är Jerry, praktikantjerry! Idag ska jag enligt syster Mirlindas blogg få lära mig om korskontaminering och "lite sådant" (Vad lite sådant betyder, får jag nog veta idag) och när man bör byta handskar, basicprylar och sånt som jag kommer behöva och saker som jag förmodligen aldrig tänkt på. Newfag som jag faktiskt är, men det är ok för jag får vara det.

Åh, glömmer jag inte bort att dricka mitt te medan det är varmt så glömmer jag bort att röra upp sockret, så sista klunken får ju tårna att krulla sig. Fler vardagsbekymmer, när ska jag lära mig? Nej, nu dusch och sen GH. Hörs sen älsklingar och jag ber om ursäkt, har inte riktigt haft ro att blogga senaste veckorna, jag har känt mig så stressad över allting och ingenting. Förlåt för det. Men ibland kommer jag ta små pauser, don't hate me.




Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).







FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida