Nowhere

            2010-04-01    05:29:45    Allmänt    14 Kommentarer   + Permalink


Jag önskar jag kunde sjunga och spela instrument. Jag önskar att jag hade fått spelat hockey eller fotboll sedan barnsben. Jag önskar att jag också hade ett flickrum. Jag önskar att jag bara kunde få vara som vem som helst. Jag önskar att hela mitt liv var såpass svensson som det går att bli, med volvon och med vovven.
Nu glömde jag ju villan, klart jag önskar den också. Varför önskar jag nu att jag fick vara som vilken normal medelsvenssonunge som helst? Jo.. För att jag är omringad av idioter.

Det här är saker jag VET att folk tänkt om mig, även sagt till andra och i tredjeled kommit fram till mig. Hur kan ni vara så hemska mot mig? Det är på grund av sådant här folk jag hatar mig själv. Jag hatar mig själv på grund av Er. Känns det bra?

"Undrar om hon är nazist? ingen tjej skulle ju raka skallen om hon inte var nazist.. Hon kanske har haft cancer?"


- Nej, jag är verkligen inte nazist. Mitt hår var sönderfärgat och jag orkade inte bråka med en risbuske längre, sen finner jag det vackert med rakade skallar. Räcker inte det som anledning? Jag har inte cancer heller för den delen.

"eller så kanske hon är flata? Hon har ju aldrig haft femton ytliga treveckorsförhållanden genom sina tidiga tonår"

- Nej, jag blev såpass jävla kär att jag inte kunde gå vidare på flera år, vi älskade varandra långt efter att vårat korta förhållande tyvärr tog slut på grund av psykiska sjukdomar som tärde på relationen, inte kärleken. Jag älskar honom ännu, även om jag inte längre är kär. Han gick bort för några år sedan. Klart fan jag inte flängde runt med allt jag såg i pojkväg när mitt hjärta tillhörde samma man i fem år. Var det något mer?

"Hon måste ju vara självdestruktiv, hon har ju så många piercingar och det där med krokarna ska vi inte ens tala om"
- Nej, jag hatar smärta. Men jag älskar lyckorus, endorfinkickar, adrenalin. Jag känner mig levande när jag hysteriskt skrattar av ingen anledning, bara för att kroppen pumpar ut sjuka mängder med lyckohormoner. Och jag älskar piercingar, det är vackert. Jag tycker det framhäver en människas ansikte på ett positivt sätt så länge det är rätt piercing på rätt person. Får jag bara tycka det, utan att ni ska tro att allting handlar om smärtan?

Klart som FAN att det gör ont att trycka en kanyl genom kroppen, det säger sig självt. Men är slutresultatet värt den obehagliga resan dig? Självklart!


Snälla sluta få mig att känna mig som ett circus freak. Jag är också en människa, precis som du. Jag har bevisligen bara annan smak. Men varför är det jag som ligger klockan halv sex på morgonen och har ångest för att jag inte är som ni? För att ni aldrig blir utsatt för fördomar, folk vänder sig inte om efter dig på stan och skriker onda ord.  Ingen önskar dig död och tortyr för ditt val i utseende. Ingen kallar dig psykopat på grund utav dina intressen.
Acceptera mig för den jag är, respektera mina val. Jag kräver inte att du ska älska mig, tycka om mig eller ens tala till mig, men låt mig bara få leva mitt liv här, så lever du ditt där.

För ja, jag tar åt mig av alla negativa kommentarer som kastas efter mig och jag funderar minst en gång i veckan att bara spara ut håret, ta ur piercingarna och låtsas vara någon jag inte är. Jag hatar mig själv, på grund av er. Glöm inte det.


(Och självklart är det här inlägget inte riktat till personer som accepterar och respekterar mig, inte till folk som älskar mig utan enbart till de som tänkt eller sagt, det jag skrivit inom paranteserna eller liknande tankar och meningar.)



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Nimmlock

Ish! Älskade vackra Saivo :( Nu blir jag ju rent av förbannad, är folk verkligen så jävla (iofs så va det inte oväntat i denna stan) men ändå :O Nää fy faen, nu blir jag nog faen på krigs-stigen!!! Vem faen/vilka faen har sagt det? Här JÄVLAR ska lynchas! INGEN ska få säga så om den vackra, underbara, gosiga, mysiga o helt fucking fantastiska soluppgången DU! GROWL Nu blidde ju jag lite argig här!! :(



Jag älskar dig Saivo, har gjort länge och kommer fortsätta alltid! <3

2010-04-01    08:44:59   
Mir

Om jag kunde skulle jag skydda dig från all världens dumheter, alla idiotiska kommentarer och åsikter, men jag kan inte och borde inte, Men jag vill och önskar det gick.



Jag är en freak och nöjd med det dock, folk får tycka som de vill om mig känns det som, men jag blir mäkta förbannad när jag läser det här... du anar nog.. älskade hjärtat.

2010-04-01    14:37:46    http://beyondforever.blogg.se/
sarajessica

Kom hit genom Mir och du behöver definitivt en kram. Så kram! Och stå på dig, du förtjänar att få vara du även om andra människor är intorkade små plutthjärnor.

2010-04-01    16:25:36    http://avigsida.blogspot.com/
Ingela

Usch finns det fortfarande människor som slänger ut såna där fåniga o elaka kommentare.

Så fruktansvärt trist :(

Förstår du tar illa upp, vem skulle inte göra det.

Stå på dig, och var den du trivs med att vara.

2010-04-01    16:37:23    http://wolfbitch.blogg.se/
Devinia Euvel

Kunde ha varit jag som skrev allt. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt tanken på att ta ut alla mina piercingar och försöka bli som alla andra. Bara för att inte då alla hemska blickar och höra viskandes bakom ryggen, osv.

Men mitt liv hade nog blivit rätt trist då.



Du är i alla fall vacker och jävligt bra. <3

2010-04-01    17:00:11    http://ultrapid.blogg.se/
Matea

Min vackra vackra Saivo vi vet vad du menar och tyvärr kommer det alltid att vara så :( imbecilla människor utgör tyvärr den större % av denna " intelligenta " ras som förfogar över denna vackra planet. och tyvärr kan jag inte göra något åt ryktesspridning ect senast idag fick jag känna/höra av det samma för min egen del. MEN händer det när jag är i närheten så att jag hör det då kommer din "varma svank" som jag brukar ge dig kännas som en pungljummen fis mot det jag kommer att släppa loss då.....

sen vad det gäller dina bodymods...får väl se hur mycket gnäll det blir när du har det som ditt yrke ;) in training as we speak... du glömmer bort att nämna att du håller på för fullt med praktik inom suspension har jag märkt..men snart går det inte att dölja för sommaren närmar sig med stormsteg och som du vet har minst 2 events prel, bokade so suck it up and be ready;)



och kära vackra devinia samma gäller dig jag kan inte göra mycket åt stygga ögon och viskande rykten men skulle jag vara i närheten och får höra något som ens antyder något negativt så kommer du nog bli ganska chockad över hur mycket energi och styrka det finns i denna gamla lilla kropp...



Ett ord flickor...: Armbåge



ni får fråga frun om ni behöver en förklaring...



kram på dig din nab

2010-04-01    21:44:33    http://wick3d.se
Linda

Hej

Hittade också hit genom mir

Blir också ledsen och tung i hjärtat när jag läser vad du skriver,

Hur du känner,

Hur rutten folk igentligen kan bete sig,att det inte finns någon som helst skam i kroppen på människor:(

Jag tycker att du är vacker,

När jag var in på studion förra fredagen så tänkte jag

"Fan vad sweet med rakad knopp,och vad modig hon är som vågar göra en sån sak"

Tycker att du passar i kort hår,

Vad den du är,

Det är du bäst på,

Och vad glad att du har mattias och mir i ditt liv och i din närhet,jag tycker,

Trots att jag inte ens känner dom lite granna att dom verkar vara varma och goa själar.



Ryt i från,eller ta upp detta personligt till dom människor som säger detta,dom har ingen rätt överhuvudtaget att bete sig så här

Var STARK!!!



Värme/Linda

2010-04-01    22:44:48   
Sheena / Rockho

Känner absolut igen mig i din sits, och jag önskar att jag kunde säga "det blir bättre med åren" men det vore en lögn. Det tråkiga i denna sits du är i är att låta allt studsa. Låt alla kommentarer och allt skitsnack rinna av dig. Och går inte det så vet du att du har en fin stjärna som alltid vakar över dig vad som än händer - Mir. Och även om jag är flera mil bort så önskar jag att jag kunde krama om dig jättehårt nu och berätta vilken fin människa du är. För det är du. En fin människa med stort hjärta.

Stå på dig, skit i folket, och håll dig till de riktiga människorna.

2010-04-01    22:47:16    http://rockho.blogg.se/
TESCHO - Webbdesign och mycket mer

Usch på människor. När jag läser sånt här skäms jag över att jag tillhör samma "släkte". Stå på dig tjejen. DU är den starka personen i den här situationen. En vanlig svensson är bara rädd för att "sticka ut". Kom ihåg att den som snackar skit/mobbar någon annan är bara ruttet feg och rädd för att själv bli dåligt "utsatt". Det finns inget värde hos dem. INGET.

2010-04-01    22:47:52    http://tescho.se/blogg
smultris

det är bedrövligt att man ens måste skriva ett sånt här inlägg... att folk ska ha såna förjävliga fördomar och att man inte kan få bli accepterad oavsett om man har piercingar/tatueringar/rakad skalle eller inte...



jag kan verkligen förstå hur du känner även om jag troligen inte alls är lika utsatt som du är för jag har bara mina tatueringar kvar, de synliga piercingarna är bortplockade fast jag funderar på att göra om dom (för trettioelfte gången)...



men jag blir utsatt i mitt arbete då jag driver en skönhetssalong och är medicinsk fotvårdare, folk kan stirra ut mig, dom tror att jag inte är kompetent i mitt yrke eller i min kunskap samt erfarenhet... att andra fotvårdare utan så mycket bläck på kroppen vet mer om yrket än vad jag vet... (men jag kan lova att dom ändrar sig efter en behandling).



jag övertygar dom om min skicklighet och om min värme dagligen och jag vill att du ska tänka och göra detsamma... fortsätt vara den du är och stå för det... fortsätt vara stark och vik inte undan bara för andra människor har åsikter och fördomar om dig... det är ju dom som har problem eftersom dom projicerar det på dig... förstår du hur jag tänker?



en stor kram till dig/ smultronpaj

2010-04-01    22:57:54    http://www.smultris.se
Mäster Uv

Men vad är det du säger? Är du inte knäpp? Underligt underligt... Alla som sticker ut är väll knäppa, eller varför inte sjuka i huvvet?



Det är ju mycket lättare att tycka att alla andra är knäppa än att ta tag i sina egna liv, eller hur?



Knepigt att både du och jag sticker ut ;) En liten söt flicka som du och en lång fet bögjävel som jag :) Ingen som passar in :)



Remember, "Inperfect is Perfect!" :) "normal" is boring...

2010-04-01    22:58:10    http://toruven.blogg.se/
Melodie

Hamnade här genom Mir. Sådant där känner jag igen, ibland har jag tanken att ge upp allt men då är det inte jag längre. De folk som säger sådana saker, det är de som inte har modet att vara sig själv. De är oftast avundsjuka på oss som vågar och är oss själva. Jag tycker i alla fall att du är vacker, är imponerad att du vågade hänga i krokar då jag själv inte vågar. :)

2010-04-05    19:25:15    http://highdoldace.blogg.se/
LbL

Jag kan inte förstå hur människor kan vara så extremt trångsynta.

Det är precis som om de inte har nog med sitt egna liv, orkar ta tag i sina egna problem utan måste fördärna andras liv. Speciellt de som tror att ord inte sårar. Speciellt de som kommer från håll de inte ska komma ifrån, ryktes väg det vill säga. Jag för den delen tycker att du är modig, du törs visa vem du är. Alla behöver vi bekräftelse på att vi existerar så därför gömmer jag mig oftast i arbete eller i online spel. Men ingen person i världen kan ta just din plats. Du har huvudrollen i ditt liv, störta alla andra om det så skulle behövas. Jag har störtat själv och blivit borttagen ur människors liv, men jag har lärt mig att det är smällar man får ta. Varje dag. Livet är inte lätt till att börja med, att det sedan ska komma hemska små patetiska människor och snacka skit, sprida rykten och aldrig kolla med huvudrolls innehavaren av dessa rykten är bara fel och sjukt.

Stå på dig, du är stark, en av de starkaste människor jag vet. Du är du, du precis som många andra i min omgivning är en konstnär, måla din egen tavla, skriv din bok, lev ditt liv, ingen annan kan göra det åt dig.

Ha nu en fantastisk dag med många lyckliga äventyr, hoppas du dingar 40 snart då du kan ha ett epic mount. JAg kanske inte säger det, eller skriver det ofta, men du är viktig för mig i mitt liv, du är en av birollerna jag aldrig skulle någonsin välja bort. Du finns i mitt hjärta och i känslorna. / LbL

2010-04-06    08:28:47   
Ina

MEN fina flicka, vad ledsen jag blir att du ens ska behöva förklara dig för att idioter inte kan acceptera den du är... Du är vackrare än de flesta och jag hoppas att du kan finna styrka att ignorera dessa människor och leva som du vill och som du mår bra av... Man vänjer sig fan aldrig och jag blir lika irriterad varje gång nån ifrågasätter det jag gjort när det kommer till val av utseende, vilket nästan triggar mig till att göra något extremare haha... Favoriten är, "Men du som är så söt, varför har du...bla bla" Massa kramar till dig hjärtat/ Ina

2010-04-20    12:11:58   


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida