Lyckofnitter

            2010-04-28    07:35:40    Allmänt    2 Kommentarer   + Permalink


Jag sitter och lyssnar på Korn, dricker lite te och röker en john silver framför datorn. Jag har inte längre några direkta problem med min andning.

Igår hade jag som sagt ett läkarbesök. Ny läkare, ny avdelning, allt nytt. Men dra mig baklänges vad fruktansvärt bra det gick. Min läkare listade ut, på 45 minuter, vad Barn och Ungdomspsyk misslyckats med i typ 12 år.
Tre preliminära "diagnoser", så här långt.

Jag fick en remiss till enheten för ångest-trauma, och väntar på tid där. Och först då kommer det väl svart på vitt, men det känns skönt att äntligen vara i händerna på människor som inte är knölar.

Hur som helst fick jag nya mediciner, något som jag ska testa i några månader. Den nya heter Tryptizol och har fler biverkningar än vad jag tidigare sett. Men jag kanske har tur och slipper allt, hur som helst är det värt att testa.

Det här känns riktigt dåligt och riktigt jävla bra. Jag är kluven, men jag är lättad att det äntligen är på väg åt det bättre.

Mitt silverkors är äntligen hos mig igen. Jag trodde det försvunnit för evigt, men jag hade glömt det i Piteå och världens vackraste Nille skickade det till mig. Hade jag tappat bort en släktklenod från den delen av familjen ingen vet något om, så hade jag blivit förstörd. Det är tradition att äldsta barnet får korset vid konfirmation, och jag har haft mitt runt halsen nästan varje dag ända sedan dess.

Hur som helst, det är hemma nu, jag får äntligen hjälp och mediciner. Så idag tänker jag våga mig ut på stan och fika med Petra. För jag känner att jag kommer fixa det, för idag kan inget göra mig illa.



Foton & text är copyright  © Saivo (om inte annat anges i bloggen).





Petra

Vad härligt att allt verkar bli bättre :). Längtar tills vi ses sen idag :).

2010-04-28    12:59:08   
Nilla

Jag tar Tryptizol (mot IBS och inte som antidepp), o tar därför det i lägre dos. Tar det på kvällen, det gör att jag slappnar av och sover bättre. Min mage blir lugnare och får inte kramper som jag fick innan jag började med tabletterna. Först nu känner jag att jag kan leva ett någorlunda normalt liv utan dessa sjukliga magsmärtor som tidigare gjorde att jag knappt kunde gå hemifrån.



Den värsta biverkningen enligt mig är muntorrheten. Jag är som en öken i munnen under natten. Vaknar flera gånger och måste dricka och smörja in munnen med en speciell gel. Eftersom man blir trött av Tryptizol e det viktigt att man får sova sina timmar, annars blir jag grinig och trött nästa dag. Men förutom munntorrheten och tröttheten har jag inte upplevt några andra biverkningar. Har tagit Tryptizol i ett år nu =)

2010-04-29    09:05:34   


FUNDERA PÅ DET HÄR INNAN DU KOMMENTERAR:

• I can hunt you down and kill you.
• Du ser väl vad du ska göra här?
  Visa hänsyn,vi är alla olika & har olika vägar i livet.
• Ingen marknadsföring. Spam, reklam för bloggar,tävlingar,gratissidor eller dylikt raderas & IP-nummer blockeras.

• Vill du kontakta mig privat så gör du det här: 


    bloglovin

Namn

Giltig E-postadress

Blogg/Hemsida